dinsdag 17 maart 2009

Foto plus

Gisteravond ben ik naar de benoeming van mijn moeder geweest. Zij is nu een commissie lid van de commissie samenleving in Zoetermeer. (hier moet nog informatie komen over wat commissie samenleving doet) Een leuk bloemetje en tientallen foto's zijn het resultaat.

Nu ga ik een collage maken met behulp van Picasa en een printshop die een A5 foto voor mij kan printen. Die A5 foto kunnen we dan weer in een mooi lijstje gooien en we hebben een mooi aandenken die je aan de muur kan hangen.

Toen ik had besloten om de collage te gaan maken kreeg ik een idee. Je neemt bij een evenement ook het geluid op. Als je thuis komt knip je dit geluid in stukjes die bij elke foto horen. Zodra je de collage in digitale vorm aan het maken bent in een programma zoals Picasa geef je ook aan welk geluid bestand bij welke foto in de collage hoort. Het resultaat hiervan kun je dan exporteren in een formaat wat het klikken op de foto en het starten van het geluid ondersteund zoals Flash. Dit zou ook nog enorm interessant kunnen zijn voor digitale foto lijst makers die dit trucje ondersteunen. Je zou een standaard foto op je bureau hebben staan maar als je een foto selecteert uit de collage laat hij het geluid horen van die foto.

Geen opmerkingen: